2016. március 28., hétfő

Húsvéti kalács

Ez a recept kicsit kilóg a sorból, mert ez volt az első alkalom hogy elkészítettem. Igazából most készítettem először teljesen egyedül igazi kelesztett, klasszikus kalácsot. Ezzel a "sütési tudományom" újabb fokozatra lépett. :) Nagyon büszke voltam rá, hogy elsőre ilyen szép és finom lett.

A receptet illetően most nem végeztem kutatást. Ez a recept magától talált rám. Jelnek tekintettem, ezért kipróbáltam. Nem csalódtam. Ha még soha nem csináltál ilyet, figyelmeztetlek, hogy nem egy 30 perces móka. Szánj rá időt, megéri. Isteni ahogy a friss kalács illata megtölti a konyhát.

Elkészítése : Közepesen nehéz, körülbelül 3 órát vesz igénybe
Költsége: 700 Ft
Sütési hőfok:  170°C

Hozzávalók:

  • 500 gramm liszt
  • 60 gramm cukor
  • 80 gramm margarin
  • 1 teáskanál só
  • 20 gramm friss élesztő
  • 1 tojás sárgája 
  • 300 milliliter tej
  • 1 egész tojás ( a tészta kenéséhez)

Elkészítés:

  • Kezd szobahőmérsékletű alapanyagokat. Vedd ki egy kicsit korábban a hűtőből a tojást, a margarint, az élesztőt és a tejet. A tejet langyosítsd kicsit fel, hogy az élesztő felfusson benne, de vigyázz, hogy nem legyen túl meleg, mert az tönkre teszi az élesztőt. A tejből 50 millilitert önts egy pohárba, keverj  bele 3 evőkanál cukrot, majd morzsold bele az élesztőt. Körülbelül 10 perc kell neki, amíg felfut, hagyd állni.
  • Egy tálba öntsd bele a tejet,a tojás sárgáját, a sót, az olvasztott margarint, a cukrot, a lisztet, végül a felfuttatott élesztőt. Gyúrd össze alaposan. Lisztezett deszkán körülbelül 10 percig dagaszd, majd szobahőmérsékleten letakarva pihentesd körülbelül 30 percig.
  • A pihentetést követően a tésztát oszd részekre, annyi felé vágd, ahány fonást szeretnél. Én négyfelé vágtam, előre túl bonyolultnak tűnt a hatos fonás. Formálj gombócokat a tésztából, majd letakarva pihentesd 15 percet.
  • A pihentetés után sodorj csíkokat a gombócokból. A csíkok egyik végét csípd össze és már kezdheted is fonni.

  • A kalácsot tedd sütőpapírral bélelt tepsibe és kend meg a tetejét a felvert egész tojással, majd pihentesd szobahőmérsékleten 30 percet. A pihentetés után ismét kend meg tojással, a tetejét, amíg a sütőt előmelegíted 170 fokra. Körülbelül 30 perc alatt készre sül.



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése